Αναγνωρισιμότητα

(Μεταφορά από το προηγούμενο Scientia)

Τι σημαίνει αναγνωρισιμότητα; Με ποιον τρόπο γίνεται κανείς αναγνωρίσιμος; Ποια είναι τα κριτήρια για θεωρηθεί κάποιος αναγνωρίσιμος και από ποιον εντέλει καθορίζονται τα κριτήρια; Η αναγνώριση στην εποχή μας είναι συνώνυμη μάλλον της ματαιοδοξίας και όχι του έργου που παράγεται από έναν άνθρωπο και είναι πολλοί οι παράγοντες που τη στρέφουν προς τις επιταγές των Μ.Μ.Ε. και κυρίως του Μάρκετινγκ.

Τι είναι αξιοσημείωτο και τι όχι; Έχει πλάκα η αναζήτηση της φράσης  not notable στον Γούγλη ή της λέξης αναγνωρισιμότητα. Αξίζει να το ψάξει κανείς λίγο, τουλάχιστον την ιδεολογία που κρύβεται πίσω από την επιλογή του τι θεωρούμε αξιοσημείωτο και τι όχι.

Περίπτωση Α

Don’t go searching for the Wikipedia page on Fred Wilson the venture capitalist (ie me) because it won’t be there. It was deleted for non notability.

»You’ll find a guy named Fred Wilson who was a politician in Ontario Canada briefly from 1990 to 1995. But »’you won’t find Fred Wilson, the well known artist. Or Fred Wilson, the rock band from LA. Or Fred Wilson, the chessmaster. Or me.

»It was a good entry, but now it’s gone.»

Fred Wilson Blog

Περίπτωση Β

ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Είναι βέβαιο ότι το πολιτικό σύστημα, όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα, ανταμείβει την αναγνωρισιμότητα, από όπου και αν αυτή προέρχεται. »’Αναγνωρισιμότητα έχει και ο γόνος μίας πολιτικής οικογένειας, αναγνωρισιμότητα έχει και ο τηλεοπτικός αστέρας, ο ηθοποιός, ο αθλητής»’. Και όσοι επιλέγουν να ασχοληθούν με την πολιτική, »’έχοντας ήδη εξασφαλίσει κάποια αναγνωρισιμότητα, ξεκινούν με ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα»’. Από κει και πέρα, με τη δουλειά που θα κάνω μέχρι να έρθει η ώρα των εκλογών, ελπίζω -και θα το θεωρήσω μεγάλη προσωπική επιτυχία- ότι θα με ψηφίζουν περισσότεροι για αυτό που είμαι και λιγότεροι για το όνομα που φέρω.

Δικτυακός τόπος του Κυριάκου Μητσοτάκη,  συνέντευξη στο περιοδικό MEN

Περίπτωση Γ

Από τα χαρακτηριστικά σωστού στόχου: Οι στόχοι πρέπει να είναι πραγματοποιήσιμοι. Ο μη ρεαλιστικός στόχος είναι το ίδιο άχρηστος με τον να μην υπάρχει στόχος. Για παράδειγμα, το brand που έχει 10% αναγνωρισιμότητα δεν μπορεί ξαφνικά να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα 90% (εκτός, βέβαια, αν υποστηρίζεται από πάρα πολύ βαθιές τσέπες!).

Του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΡΙΖΟΥ Πτυχιούχου του Τμήματος Μάρκετινγκ, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Περίπτωση Δ

Μικρότερη δημοτικότητα, αλλά μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα, εξασφαλίζουν οι διαγωνισμοί όπου ο χρήστης του Internet καλείται να απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήσεις σχετικές με το προϊόν. Σε αυτή την περίπτωση ο διοργανωτής φροντίζει ώστε οι απαντήσεις να βρίσκονται μέσα σε πολλές διαφορετικές σελίδες του site, υποχρεώνοντας έτσι τον επισκέπτη να μελετήσει όλο το υλικό που έχει δημοσιεύσει η εταιρεία σχετικά με τα προϊόντα της.

Εναλλακτικές διαφημιστικές πρακτικές στο Internet 19/9/2002 Γιώργος Επιτήδειος

Περίπτωση Ε

Αν θεωρήσουμε ότι η διάκριση «ελληνική ως μητρική γλώσσα – ελληνική ως ξένη γλώσσα» παραπέμπει στη διάκριση «αναγνωρισιμότητα – μη αναγνωρισιμότητα» της ελληνικής από μητροδίδακτους και από αλλόγλωσσους μαθητές αντιστοίχως και ότι, επιπλέον, η διάκριση «μειονοτική εκπαίδευση – πλειονοτική εκπαίδευση» παραπέμπει στη διάκριση «ελληνική ως ξένη γλώσσα – ελληνική σαν να ήταν μητρική», τότε οι στόχοι για την εκπόνηση διδακτικού υλικού στην πλειονοτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση οφείλουν, κατά παράδοξο σχεδόν τρόπο, να διαφοροποιηθούν και ταυτοχρόνως να παραμείνουν αμετάβλητοι: να διαφοροποιηθούν από αυτούς που ισχύουν για το περιβάλλον της πρωτοβάθμιας μειονοτικής εκπαίδευσης, αφού δεν είναι αυτή η πραγματικότητα του πλειονοτικού σχολείου, διατηρώντας όμως όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του διδακτικού υλικού που χρησιμοποιείται εκεί, δηλαδή: προσαρμοστικότητα σε διάφορα επίπεδα ελληνομάθειας, φιλική μορφή, ευρεία χρήση εικονογραφικού υλικού, επικοινωνιακή πρακτική, παραστατική διδασκαλία της γραμματικής, διαθεματικό χαρακτήρα των κειμένων, σεβασμό της πολιτισμικής ιδιαιτερότητας’.

Διδακτική των Γλωσσικών Ασκήσεων Σ. Α. Μοσχονάς, Α. Αμπάτη, Μ. Πουλοπούλου, Π. Μιχαλακοπούλου, Α. Δημητρίου

Περίπτωση ΣΤ

Η ανανέωση των ψηφοδελτίων στις περιφέρειες όπως η Β’ Αθηνών (και κατ’ επέκταση στις περισσότερες μητροπολιτικές εκλογικές περιφέρειες της χώρας που έχουν ανάλογα μεγάλο μέγεθος), παρεμποδίζεται από αυτό που ονομάζουμε στα οικονομικά «υψηλό εμπόδιο εισόδου» (high barrier of entry). Για να φτάσεις να επικοινωνήσεις με 1,8 εκ. ανθρώπους αρκετές φορές ώστε να μπεις στον κατάλογο των ενδεχόμενων επιλογών τους, χρειάζεται ένα τεράστιο πολιτικό κεφάλαιο. Είτε με τη μορφή αναγνωρισιμότητας (γεγονός που διευκολύνει τους ηθοποιούς, μπασκετμπολίστες, τηλεοπτικούς δημοσιογράφους, τηλεοπτικούς γιατρούς και δικηγόρους, συγγενείς επωνύμων κ.λπ.), είτε με τη μορφή προνομιακών σχέσεων με τα μέσα ενημέρωσης που μπορούν να οικοδομήσουν αυτή την αναγνωρισιμότητα, είτε με την δαπάνη τεράστιων ποσών που είναι πέντε και δέκα φορές μεγαλύτερα από το ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο, είτε μέσω της μακροχρόνιας οικοδόμησης προσωπικών «κομματαρχικών» μηχανισμών.

ΤA ΑΝΟΜΟΛΟΓΗΤΑ »ΚΟΙΝΑ ΜΥΣΤΙΚΑ» ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, του Θόδωρου Σκυλακάκη

Συμπεράσματα

Βάσει των παραπάνω και άλλων που ενδιαφέρει να μελετηθούν, η έννοια αναγνωρισιμότητα σχετίζεται πλην ελαχίστων εξαιρέσεων με το Μάρκετινγκ. Η πολιτική, η θρησκευτική, η κοινωνική, η ερωτική μας ζωή, ακόμη και ο εθνικός μας βίος αλώνονται από το μάρκετινγκ. Μπράβο μας…

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s